4 сценарію розвитку світової індустрії моди в 2025 році

4 сценарію розвитку світової індустрії моди в 2025 році

Часто, говорячи про майбутнє моди, посилаються на роботи нью-йоркських дизайнерів, які тяжіють до застосування інноваційних і оригінальних матеріалів, сміливо експериментують з новими формами і деталями обробки, створюючи «дизайн завтрашнього дня». Втім, якщо ці експерименти і можна називати прогнозуванням моди, то тільки з великою натяжкою, оскільки їх автори не враховують маси інших факторів, відомих людям загадкової професії – футурологам, або професійним провісників майбутнього. Вони будують максимально ймовірні моделі розвитку компанії, міста, регіону, країни чи світу, спираючись на суто наукові тези і гіпотези.

Експерти міжнародного форуму Forum for the Future за підтримки компанії Levi Strauss&Co. одне з своїх досліджень присвятили проблемі зміни світової модної індустрії в найближчому майбутньому і склали чотири, на їх думку, найбільш реальних fashion-картини світу в 2025 році. Робота, над якою працювали студенти і викладачі Лондонського коледжу моди, незалежні вчені, соціологи і політологи, почалася в 2007 році.

За ці роки дослідники проаналізували безліч, здавалося б, далеких від моди факторів – демографічні тенденції, динаміку вартості вуглеводнів, перспективи розвитку нанотехнологій та альтернативних видів палива, сейсмічну активність планети і навіть кліматичні і екологічні процеси. На основі аналізу цих даних, було побудовано чотири моделі розвитку модної індустрії в найближчому майбутньому, які описують не тільки дизайн, але і особливості виробництва, рітейлу, реклами та інших складових цього сектора бізнесу та культури.

Як відомо, мода – це глобальне підприємство із загальним оборотом до 1 334,1 млрд доларів, володіючи таким значним вагою, вона здатна чинити реальний вплив на світову економіку, суспільство, навколишнє середовище. А тому, від її процвітання чи стагнації залежать не тільки долі продавців, моделей та дизайнерів. Чотири проекти розвитку модної індустрії від Future Forum спрямовані на оптимізацію всіх процесів і етапів виробництва, щоб забезпечити гармонійний розвиток системи без шкоди для суспільства та навколишнього середовища.

Всі представлені сценарії дають імовірнісні відповіді на ключові питання, що виражають суть головних проблем найближчого майбутнього, які потребують негайного вирішення:

Як модна система буде реагувати на брак бавовни та іншого натурального сировини?

Як люди будуть піклуватися про своєму одязі в умовах дефіциту чистої питної води і високих цін на енергію?

Як, у світлі дорогих ресурсів, буде вирішена проблема утилізації та переробки поношеного одягу?

Як зміниться баланс між робочою силою і технікою при розвитку технології виробництва одягу і тканин? Чи Не призведе це до зростання безробіття?

Як буде виглядати система реалізації і просування товарів fashion-індустрії, при зміщенні торговельно-економічних центрів в Індію і Китай?

4 сценарію розвитку світової індустрії моди в 2025 році

Сценарій 1. Тихіше їдеш, далі будеш

Самий простий і логічний спосіб зупинити зростання споживання ресурсів – це сповільнити моду. Наприклад, припинити випускати таку велику кількість сезонних колекцій, укласти між брендами «пакт про неконкурентних відносинах» і почати виробляти «розумну» одяг, яка служить декілька років, здатна до самоочищення і захищає організм від безлічі негативних впливів навколишнього середовища. До речі, про таких розробках Trendymen.ru вже писав. Крім того, автори цього сценарію прогнозують значне зростання інтересу до горезвісного second-hand.

Тканини для виробництва будуть з органічних матеріалів, найчастіше, отриманих в результаті вторинної переробки, центром якої може стати Японія.

Цікаво і те, що подібний одяг буде продаватися в невеликих магазинчиках і через інтернет, але ще цікавіше, що їй можна буде змінюватися з друзями чи сусідами, тим самим заощаджуючи на обновках і допомагаючи зберегти цінні ресурси.

Сценарій 2. Колективний couture

Як і в першому випадку, одяг доречно проводити з вторсировини – технології до 2025 року досягнуть того рівня, коли, наприклад рециклированный шовк нічим не буде поступатися справжньому. Висока вартість енергії змусить виробників створювати тканини, здатні до генерації електроенергії, достатньої для підзарядки мобільного телефону або інших портативних гаджетів.

Виробництво одягу стане суворо сегментованим. У світі, в залежності від геополітичної обстановки, з’являться зони Haute Couture – там, де почне розвиватися індустрія високої моди, виникнуть райони Vintage – одяг придбає статус «вина» – на кожній партії буде вказуватися рік виробництва і, чим винтажнее одяг, тим дорожче вона буде коштувати. Крім того, виділятися зони для виробництва деніму та інших типів текстильної продукції.

Таким чином мода стане полярною: або надмірно дорогий, але з якісних натуральних матеріалів, або сверхдоступной – з рециклированных волокон, або на основі вживаного одягу, яка пройшла реставрацію в Нігерії, де може бути створений один з таких центрів.

Більш того, автори такого алгоритму розвитку передбачають створення по всьому світу мережі бібліотек одягу», де можна взяти будь-яку річ на певний строк, а потім повернути назад.

Сценарій 3. Техно-шик

Головна ідея такої стратегії криється у високотехнологічному сервісі, дизайні і матеріалах. Наприклад, бренди будуть виробляти тканини-хамелеони, які здатні міняти колір і принти в залежності від побажань клієнта. Тобто, можна купити один костюм і «перефарбовувати його в залежності від випадку або надягнутих аксесуарів. Економія приголомшлива.

Завдяки розвитку мережі інтернет, моду будуть диктувати не дизайнери і баєри, а клієнти. Механізм простий: дефіле транслюється on-line і потенційні покупці з усього світу залишають заявки на ту чи іншу модель, тканина, колір.

За підтримання одягу в чистому і свіжому стані будуть відповідати мікроорганізми, здатні за ніч розкласти будь-яке забруднення, і нанопрокрытие волокон, завдяки чому бруд і піт просто не будуть осідати на тканини.

Сценарій 4. З миру по нитці

Цей варіант розвитку модної індустрії передбачає появу безлічі націоналізованих брендів, чия продукція відображає багаті культурні традиції того чи іншого народу. Такий підхід вирішує проблему національної ідентичності в глобализирующимся світі і сприяє усуненню кроскультурних проблем мандрівників.

У світлі дефіциту натуральних волокон, особливої ваги набуває біотехнологія – вже зараз є проекти отримання «бавовни» з бактеріальної целюлози.

Крім того, автори пропонують формувати мережу фабрик по всьому світу, щоб значно скоротити шлях до споживача. Таким чином в Азії буде розвиватися бавовняне виробництво, в Індії – лляне, в Австралії – вовняне і так далі.

Зараз важко сказати, яким шляхом піде розвиток, швидше за все, це буде якась усереднена модель від цих чотирьох сценаріїв. Втім, чекати залишилося не так вже й довго…

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Почему металлопластиковые окна такие популярные

Почему металлопластиковые окна такие популярные

Маніпуляції: 11 найбільш відомих тактик і як їм протистояти

Маніпуляції: 11 найбільш відомих тактик і як їм протистояти

Корисні властивості бананів і що про них ще потрібно знати

Корисні властивості бананів і що про них ще потрібно знати

Топ-10 найбажаніших жінок у світі

Топ-10 найбажаніших жінок у світі

No Comment

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code