Як спілкуватися з колегами: 4 стилю комунікації

Як спілкуватися з колегами: 4 стилю комунікації

Від стилю комунікації залежить те, як складуться відносини в колективі. Щоб прийти до взаєморозуміння, потрібно буквально говорити з людиною на його мові. Фахівці виділяють 4 основних типу спілкування між колегами, кожен має свої відмітні особливості. Їх розуміння допоможе тобі знайти свій стиль і підхід до оточуючих.

1. Лідерський стиль: вимогливий, мотивуючий, впевнений

У будь-якому колективі повинен бути лідер. Не завжди він є прямим керівником, але саме лідер об’єднує навколо себе людей, надихає їх. Ця людина деколи приймає непрості рішення, він націлений на результат і повинен чітко бачити всю картину. Лідеру не обійтися без впевненості, рішучості, мужності, відкритості, цілеспрямованості, уважності, переконливості. Одна людина не може ідеально розбиратися у всьому, тому лідер повинен слухати інших і знаходити правильне застосування навичкам кожного.

Справжній лідер випромінює спокій і впевненість, він відчуває найменші зміни ситуації і реагує на них. Успіх будь-якої справи багато в чому залежить від того, чи здатний лідер вести за собою команду, віддавати правильні чіткі розпорядження і не піддаватися емоціям. Холоднокровно оцінюючи ситуацію, людина з лідерськими якостями знаходить правильні рішення там, де їх не побачить ніхто інший.

Стиль спілкування такої людини можна позначити як злегка авторитарний, але ефективний. Лідер віддає вказівки і контролює їх виконання. Він намагається говорити конкретно, твердо, мотивуючи інших своїми словами. Лідери часто нетерплячі, вони закінчують за інших пропозиції і чекають від співрозмовника такої ж чіткої і лаконічного викладу думок.

Лідер не боїться конкуренції і конфліктів. Йому не притаманний і страх громадської думки, він завжди говорить, що думає, і вимагає того ж від співрозмовників. Важливою рисою лідера є і те, що він може відкрито визнати помилку перед колективом, взяти відповідальність на себе.

Як знайти спільну мову з лідером: висловлюйся небагатослівно, чітко та по справі, не бійся прямо говорити, що думаєш. Стеж, щоб слова не розходилися з ділом – цього лідер не потерпить.

2. Соціальний стиль: гнучкий, ненав’язливий, відкритий

Людям, яким притаманний цей тип комунікації, набагато легше знаходити спільну мову з трьома іншими групами. Такі люди добре організовують і координують колектив, можуть бути відмінними наставниками та помічниками. Вони чудово відчувають себе у сферах, заснованих на взаємодії людей. Соціальний стиль комунікації підійде і для керівника, так як допоможе того вибудувати в колективі дружню атмосферу.

Люди з таким типом спілкування виражаються м’яко, ненав’язливо, говорять відкрито, але можуть бути гнучкими там, де це потрібно. Вони люб’язні, чуйні, эмпатичны. Проявляють турботу про оточуючих, прагнуть допомогти, але і нав’язувати своє суспільство не будуть. Вони уважні і розуміють, у таких людей можна попросити пораду в будь-якій ситуації.

Як знайти спільну мову з соціальним комунікатором: будь щирий і доброзичливий, і легко створити міцний зв’язок.

3. Вільний стиль: сміливий, цікавий, новаторський

У колективі завжди є люди, що стоять дещо осібно, бо цінують свободу найбільше. Їм не подобаються умовності, а от експерименти і сміливі ідеї викликають у представників вільного стилю захват. Вони люблять ризикувати і мислять поза шаблонів. Волелюбна людина ставить перед собою амбициознные мети, і сумніви оточуючих його тільки підбадьорюють. Він легко дивиться на запитання під новим кутом і знаходить краще рішення в самих різних ситуаціях.

Але рамки і строгі правила перешкоджають творчому розвитку таких людей, тому вони прагнуть дистанціюватися від колективу і реалізовувати свої ідеї в поодинці, нерідко хаотично і нестандартно. Якщо потрібно виконавець для складної ризикованою завдання, краще всього доручити її саме волелюбному комунікатору.

Мінус цих людей: їм швидко набридає будь-яка рутина і вони можуть кинути справу на півдорозі лише з-за нудьги. Також вони не дуже добре працюють по строгому графіку і потребують свободи. Спілкуються волелюбні комунікатори дружелюбно, люблять жартувати, швидко стають душею колективу.

Якщо така людина сам не є лідером, то легко ставить під сумнів чужий авторитет, а його запальність, темпераментність і зухвалість можуть провокувати конфлікти з колегами і керівництвом. Але такий співробітник необхідний будь-якому колективу, так як не боїться говорити «так» самим сміливим ідеям і здатний привнести свіжий подих навіть в самий консервативний лад.

Як знайти спільну мову з волелюбним колегою: не прикидайся, будь собою. Якщо у тебе є сміливі ідеї, то саме йому ти можеш висловити їх без побоювання бути незрозумілим. Також з такою людиною завжди весело, тому розслабся і отримуй задоволення від спілкування.

4. Серйозний стиль: точний, послідовний, логічний

Саме такі люди найкраще формулюють завдання і виконують їх із завидною завзятістю і продуктивністю. Такі співробітники надійні, серйозні і послідовні. Вони практично не відмовляють керівництву і колегам. Завжди на відмінно справляються з завданнями, отримуючи від цього максимум задоволення. У всіх їхніх словах та діях простежуються точність, логіка, ґрунтовний підхід. Тому для виконання рутинних завдань кращого кандидата, ніж серйозний комунікатор, не знайти.

На нього справді можна покластися в усьому. Такі люди щиро віддані справі, не підводять тих, хто на них покладається, і самих себе. Їх вчинки виважені, тому передбачувані. Вони дуже організовані, чекають пунктуальність і обов’язковість від оточуючих. Добре працюють за чітким розпорядком, дотримуються певних правил.

У спілкуванні уважні, намагаються підібрати слова, щоб нікого не зачепити. Кажуть конкретно, уникаючи образних виразів. Дотримуються традиційних цінностей і в житті, і в спілкуванні: ввічливі, ненав’язливі. Можуть здаватися занадто скрупульозними з-за своєї любові до деталей.

Як знайти спільну мову з серйозним співробітником: завжди добре готуйся до бесіди, щоб донести інформацію точно і послідовно. Сміливо проси про допомогу із завданням, де потрібні гранична точність і акуратність. Уникай нещирості, висловлюй наміри відкрито.

Щоб ефективно взаємодіяти з людьми як на роботі, так і в повсякденному житті, важливо розуміти, який стиль спілкування використовує співрозмовник. Завжди варто звертати увагу на позитивні сторони типу комунікації, спиратися на них, коли хочеш поставити перед людиною завдання. Мінуси того чи іншого типу легко обійти, якщо знати про них заздалегідь і не робити акцент.

Якщо ти навчишся розрізняти ці 4 типу, то будеш без зусиль знаходити спільну мову з усіма і домагатися найкращого результату в спільній роботі.

А до якого типу спілкування належиш ти?

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Почему металлопластиковые окна такие популярные

Почему металлопластиковые окна такие популярные

Маніпуляції: 11 найбільш відомих тактик і як їм протистояти

Маніпуляції: 11 найбільш відомих тактик і як їм протистояти

Корисні властивості бананів і що про них ще потрібно знати

Корисні властивості бананів і що про них ще потрібно знати

Топ-10 найбажаніших жінок у світі

Топ-10 найбажаніших жінок у світі

No Comment

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code